CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

vendredi 16 juillet 2010

chiar daca nu ma intorc in Romania, va recomand, recomand, recomand

e cumva straniu sa citesc cartea asta in vacanta la bunicii francezi, in Proventa profunda, cu lavanda, soare, greieri si mistral. si, chiar daca nu am deloc, dar deloc intentia sa ma intorc, e o lectura minunata pentru expatii cu dileme/probleme si alte interogatii identitare.

mai intai pentru ca descoperi ca a fi expat e un lucru mult mai curent decat ai fi crezut. si ca, in functie de generatii si de Europa/America exista mai multe feluri de a fi expat. eu cred ca m-am hranit prea mult cu lecturi despre comunism, cu marturii, amintiri, jurnale, memorii si interviuri si filme si orice. asa de mult, incat am avut impresia, mai ales citind capitolele celor foarte tineri si reveniti din State, ca sunt un fel de expat anacronic. sau anacronizat de lecturi.

doua idei pe care m-am bucurat sa le regasesc in carte: ca pretul primilor ani de trait in strainatate este o anume pierdere a identitatii. cu tot ce implica ea: punere in chestiune a aproape tot ce esti, acumulare permanenta de date noi, construirea de opinii despre realitatile straine, refacerea unui chip interior. iar cealalta: lipsa unui trecut comun cu noii compatrioti, absenta amintirilor socialo-culturalo-istorico-mondeno si tot ce vrei. nimeni nu e interesat/induiosat de eventualele tale amintiri sau repere care oricum nu le evoca nimic. iar pe mine, in general dispusa sa acumulez "trecut frantuzesc" ma agaseaza uneori atat Franta necunoscuta tout autour tout autour

0 commentaires:

Related Posts with Thumbnails