CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mardi 23 mars 2010

autocritica in 1952

din Sedinta din 27 iunie 1952 a Uniunilor de Creatie din Romania

Tov. NINA CASSIAN
Tov. Selmaru poate sa-mi spuna sa ma las de muzica. Nu ma las, muzica si literatura sunt cele doua cai prin care exist si slujesc partidul si poporul. Ghiarele formalismului o sa mi le tai pana ajung la sange si sa scot toate aschiile vechi si toata coptura.

Tov. LABIN
Plenara a aratat printre altele si greselile mele in timpul cat eram la conducerea Uniunii. Cu toate ca nu pot sa afirm ca o sa ma transform peste noapte, constient fiind de atasamentul pe care il am pentru clasa muncitoare, imi iau angajamentul sa nu precupetesc nici un efort pt a lichida cu aceste lipsuri si sa fac dovada in viitoarea expozitie anuala de stat ca am invatat din aceste severe, dar drepte critici. Imi iau angajamentul sa descopar cu mai mare atentie dusmanul din mine , sa combat autoaprecierea, sa merg pe drumul hotararii partidului si a iubitului nostru conducator, tov . Gh. Gh. Dej.

Tov. MARIA BANUS
Pentru mine documentele de partid au insemnat o zguduire puternica din molesala, din pasivitatea condamnabila in care ma aflam de multa vreme.

Tov BORIS CARAGEA
Mai sunt inca oameni la noi care n’au nici o convingere si care vin si spun : « Da-mi un subiect ca am sa fac ceva ! » - adica sa-i dai mura’n gura. Asa de pilda tov. Vlasiu s-a dus la Baia Mare si intr-o luna a putut sa faca 7 statui, despre care cand a fost criticat a zis : « Cum ? Uitati-va ce convingatoare sunt ! » si cand te uitai la ele nu-i recunosteai deloc pe muncitori !

0 commentaires:

Related Posts with Thumbnails